måndag 4 maj 2009

Div 4 Åby/Tjureda - Alvesta

Vår nästa match i vår nya serie blev mot Alvesta. Denna gången fick vi bara med oss 1 poäng och jag det kändes som en förlust i duschen efter matchen. Jag tycker att vi hade spelet i stort sätt hela matchen förutom efter deras mål när Alvesta fick lite nytändning. Tycker synd om dig Elin, jag vet ju precis hur det känns när man råkar missa som målis (blir lixom lite mer tydligt där än på något annat ställe på planen). Men det är bara att glömma å istället komma ihåg de kanonräddningar du gjorde i övrigt i matchen. Tänk bara på tv-räddningen i första halvlek ;)
Erika kvitterade i alla fall i andra halvlek med ett kanonskott upp i nättaket. Jag vill oxå göra mål snart :( hade ju en fin målchans där jag gick på målvaktens retur men hon lyckades få typ sin stortå på bollen så inget mål för nr15 denna matchen heller. Vad vi kan ta med till nästa match är att vi måste våga vara lite kallare, våga hålla i bollen, och framför allt våga passa hem bollen.
Fick byta runt ganska mycket denna matchen, spelade på alla positioner förutom back och målvakt. Efter ett tag blev man ganska förvirrad vad man skulle vara å jag kände aldrig att jag riktigt kom in i matchen. Men så länge man får spela ska man väl inte klaga. Ska bli spännande att se vart man blir placerad nästa match.
Grattis Sara som i sin A-lagsdebut utsågs till matchens lirare. Bra jobbat!!!

Inga kommentarer: