söndag 26 april 2009

Seriepremiär div 4 å skadad :(

Idag var det div4 lagets seriepremiär, mot Liatorp. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om matchen eftersom jag efter typ knappt 10min spel blev skadad. Efter att ha blivit inbytt ganska tidigt på mittfältet fick jag snart flytta ut på yttermitten. Där skulle jag springa mot en boll och från sidan kommer en Liatorp-spelare mot samma boll jag hann dit först och lyckades peta fram den och jag tycker att Liatorpsspelaren har god tid på sig att stanna men väljer att kapa in i hela mig från sidan vilket resulterade att jag antagligen får hennes knä rakt in i mitt lår (det benet jag står på så lårmuskeln vad ordentligt spännd) och lårkakan var ett faktum. Jag tänkte inte på det så mycket just i sekunden när det hände, men när jag reser mig känns det som att jag har en tennisboll i låret. Å vad gör den utbildade idrottsläraren som tjatar på alla andra om hur viktigt det är med tryck hur ont det än gör. JO hon skiter i att lägga tryck på det i hopp om att kunna skaka av det lite senare å få spela lite till. Så jävla dumt så nu sitter jag här hemma skit sur med ett lår som bara gör ondare och ondare. Som tur är har jag tid hos akupunktören imorgon och förhoppningsvis kan Malin utföra något mirakel med mitt ben så att jag kan spela på onsdag. Känner att jag varit extremt trött de senaste dagarna (sovit mitt på ljusa dagen osv), och även på matcherna. Även om jag kanske kan tycka att det är roligare att träna än spela match så känner jag ändå att det börjar gå bättre på matcherna OM jag rör mig. Så jag har lite att springa igen för jag tycker väl att det har varit lite si å så med rörelsen de senaste två matcherna :P. Aja man kan kanske se lårkakan som nåt positivt, jag kanske behöver lite vila (känns så i alla fall) så att jag har pigga ben som kan springa igen det jag har missat nu.

Men skit i mig nu, jag är bara gnällig och bitter för att jag är skadad och åkte ända till Liatorp för att få spela 10min :P Men jag fick se en VÄLDIGT spännande och jämn match. Det var en mycket bra vinns, en riktig kämparinsats. Och det är ju alltid viktigt att ta premiären. Men jag kan inte förstå vad det är med dommare och damfotboll. Letar de seriöst efter de sämsta dommarna i länet eller. Asså visst han i fredags var ju så jävla dålig så han är ju knappt värd att nämna igen men DENNA gubben då. Det var ju nästan komiskt att se, man kunde nästan haft vadslagning över hur många rätt den människan hade för de var lätträknade. Men det var ju trevligt för han förenade båda lagens tränare eftersom båda tyckte att han var komiskt dålig.
Men vi fick göra två mål, det är ju alltid trevligt. Första målet gjordes av Matilda som skulle skjuta ett inlägg men bollen valde en väg lite närmare mål än beräknat ;) Såg ut som Ellen kunde vara där och vara måltjuv men som den gentledamen hon är lät hon bollen vara. Nästa mål kom i andra halvlek där Ida tryckte in bollen efter att ha fått ett riktig smörpass av Hanna. Snyggt som fan var det.

Kom på en sak, man kanske ska ha med sig kameran lite på matcherna. Hade varit skojigt att kunna lägga ut lite bilder ju.

NÄ fan jag är så trött nu å fortfarande lite sur så det är nog bäst att jag går å lägger mig. Bra jobbat hela laget i alla fall!!!!

1 kommentar:

Lee sa...

Emma, Hur gick det med kakan idag? Kommer den försvinna till onsdag? Jävla skit kaka! Tycker du ska ha med kameran ;)