söndag 26 april 2009

Hvetlanda - Åby/Tjureda div5. Seriepremiär

Ja i fredags var det seriepremiär för div 5 laget. Jag var faktiskt ganska laddad men dagen innebar väl inte den bästa uppladdningen. Började jobba kl 6.30 vilket innebar att jag var tvungen att åka från stan 6.00. Jag funkar inte så tidigt på morgonen. Men som tur väl är det mer än accepterat att dricka mycket kaffe som lärare. Vi hade utedag med barnen så luchen blev 3 varmkorvar, inte det bästa inför en match kanske. Så det var väl förstårligt att det kändes som om jag hade sprungit in i en vägg redan på uppvärmningen. Jag hade INGEN energi what so ever. Ja matchen blev väl inte den bästa varken från min eller från lagets sida. Vi var många nya på nya platser så vi hade svårt att komma in i det här med press. Och det är ju faktiskt det viktigaste för vårt lag om vi ska kunna spela 3-5-2. Det var faktiskt ett bra lag vi mötte oxå måste jag säga men vi gav de oxå möjlighet att spela runt bollen så vi som lag gjorde dem duktiga. Måste bara berätta om dommaren oxå, haha vilken kille. Kommer ut på planen å ser en ung kille som ska dömma oss och tänker yes för det brukar innebära en nybörjare men oftast ganska bra dommare. Men ICKE, jag hade tagit vem som helst av de gamla feta alkisarna som kan komma å dömma oss över den här spolingen. Det var den SÄMSTA dommaren jag någonsin har haft tror jag. Alternativet är han som vi hade en gång som tillät så mycket att det höll på att bli RIKTIGT allvarliga skador. Men dnna killen var nog fan sämre. Har ni varit med om en dommare som inte blåser frispark på 90min. Inte en endaste liten frispark, å då har vi spelare i vårt lag som ALLTID få någon frispark mot sig. Han blåste offside en gång kanske två på hela matchen. Nä det var helt otroligt.
Hur som helst så kanske ni fattar att vi förlorade, jag kom inte ihåg med hur mycket, skit samma det är inte det vi ska ta med oss. Ellen gjorde ett mål så det kan vi ju ta med från denna matchen hur många de gjorde är inte intressant. Vi kan oxå ta med oss att vi nu svart på vitt har fått se vadsom händer om vi inte kommer upp snabbt i press och så vill vi inte spela igen. Men det var bra jobbat i alla fall. Det är inte lätt att komma till ett nytt lag, kanske få spela på en ny possition eller fortsätta kämpa när man ligger under och känner att spelet inte går vår väg.

På söndag (dvs idag) är det div4 lagets tur för seriepremiär och denna gången ska jag tagga satan. Så nu ska jag hem till Sandsbro å käka lite pasta och kyckling.

3 kommentarer:

lee sa...

Domarejävel! ;)

Nya tag idag..:)

emmyekman sa...

hahaha, säger som ellen domarjävel, men dock så är det inte konstigt att man blev trött en fredagkväll i hvetdlanda...... men lycka till idag =D

Mia sa...

Ja den där jävla domaren kan ju brinna någonstans, men det kan även dagens domare göra :)