torsdag 23 april 2009

Orientering VAIS

Jag måste ju berätta om min orientering igår. Det blev lite hastigt på eftersom jag slutade jobba i Åby vid 17 och var inte hemma förrän 17.30. Så det var bara att slänga på sig kläderna å hälla i sig en redbull (tänkte att det kanske skulle funka eftersom jag inte hade ätit någon luch, mer än en macka). Och tydligen var redbullen jävligt effektiv för jag vann min sträcka, wwwiiieee :) så nu är Moheda sträckan glömd. Ok det kanske hjälpte lite med att jag valde den näst lättaste banan och sprang säkert mot barn och pensionärer. Men skit samma jag tyckte att jag var duktig och det gick ganska bra. Denna gången hittade jag överallt på kartan, dock var inte benen så pigga men det är ju ganska förstårligt eftersom de inte har fått vila nåt.

Bana 3 dam (14 4000 m
1 Norden, Emma --- 34:31
2 Lundblad, Lena Växjö AIS 35:18
3 Lindgren, Margareta Värend GN OL 37:08
4 Lago, Karin x 40:30
...
(Kopierad från växjö ok:s hemsida, tog bara de 4 första eftersom det var så krabbigt att pussla ihop)

Men benen ska få lite lördagsvila i alla fall. I helgen är det ju seriepremiär för båda lagen så det innebär två matcher. Även denna veckan är härlig motionsmässigt, mån - vila, tis - träning, ons - orientering, tors - träning, fre - match med b-laget, lör - vila, sön - match med a-laget. Å det är ju bara att plussa på förra veckans tuffa schema så kan man ju konstatera att jag är allt för otränad för att vara så aktiv :D

1 kommentar:

j sa...

Du e duuuktig Emma:)