måndag 1 september 2008

Match: Åby/Tjureda - Moheda B

Så var det dags för match igen. Denna gången var det en viktigare match eftersom vi skulle säkra vår andra plats i serien om vi vann. Det gjorde vi oxå med 2-1, detta var en ganska klar seger även om det blev lite onödigt spännande stundtals. Men Moheda kämpade på bra å gav sig inte, deras försvar var stabilt och deras målis räddade en straff. Jupp vi fick straff, och det redan efter 2min. Det är nog det snabbaste jag varit med om, det sa dommaren oxå.
Även denna matchen orkade jag typ inte mer än 10min (fan måste komma över den ribban då vet jag att jag klarar 90min). men jag fick i alla fall spela på min favvis plats på höger yttern även om top har varit väldigt kul. fick spela lite uppe på top oxå faktiskt, men jag lyckades som vanligt inte göra mål.... haha men det är inte i mitt blod som GAMMAL målis att trycka in bollen i mål. Men jag gjorde några fina pass i alla fall så jag får väl vara nöjd. Nästa match SKA jag stå ut i 90min, så jävla svårt kan det inte vara. Men den är på torsdag (om jag får spela) och innan dess ska jag träna och orientera.
Jeje vi vann i alla fall och hoppas att den fina sviten fortsätter (peppar peppar ta i trä).

Inga kommentarer: