fredag 5 september 2008

Österkorsberga - Åby/TjuredaB

Efter att ha stått på gasen i 6mil kom vi äntligen fram till Korsberga där vi skulle spela match med B-laget. Tack vare att Emelie inte är rädd för att trycka på gasen fick vi även ett helt lag till matchstart, något som inte var helt självklart när vi var typ 9 som värmde upp.
Jag tycker att vi var det bättre laget större delen av matchen men det var nog tur att vi fick in våra mål nästan direkt efter deras för annars hade vi kunnat bli tillbaka pressade och lika väl förlorat matchen. Nu hände ju inte detta utan vi vann med 4-2. JAG gjorde det MYCKET VIKTIGA 3-2 MÅLET... Kändes jävligt skönt. Sen kunde Helena avsluta matchen med sin vänsterfot från halvplan när det var 5sek kvar. Övriga mål gjordes av Erika och Emilia. Detta var en lite bättre match än de andra jag har spelat. Jag orkade i alla fall mer än vad jag brukar, trots att jag å Ellen hade bränt lite energi dagen innan med en nätt orienteringsrunda. Börjar väl inse att jag måste skjuta lite mer än vad jag brukar för det var ganska kul att göra mål.

Inga kommentarer: