torsdag 2 oktober 2008

Seriesegrare Åby/Tjureda

OJ OJ OJ!!! Så mycket har hänt inom fotbollen och jag har inte skrivit ett dugg. Men jag har faktiskt sjukdom att skylla på för jag med min vanliga otur drabbades av världens influensa och var nära döden (minst).
Men jag har oxå varnat om att jag kommer att vara väderlös på att uppdatera denna blogg. Jag skriver ändå inget intressant, vem vill höra om mina små äventyr lixom.
Skit samma, men tack vare min sjukdom missade jag årets match, finalen mellan Växjö FF och Åby/Tjureda. Båda lagen var obesegrade och segrareni säsongens sista match skulle oxå bli segraren totalt i serien. Med andra ord en SKIT VIKTIG MATCH. Men lilla Emma var så sjuk så att hon fick ligga nerbäddad i soffan och kunde inte ens ta sig upp till matchen för att heja lite på sitt lag. Men sjukdommen drabbade inte bara fotbollen, den gjorde nog även så att jag kuggade på min tenta :P Satt i tentasalen med 39 graders feber, ömsom svettades och ömsom frös. Kan inte säga att mina hjärnceller gick på högvarv direkt. Jag skrev säkert en massa konstigt som jag inte ens menade. Men skit samma nu vet jag i alla fall hur tentan ser ut och den var inte så svår så omtentan får jag väl sätta då (peppar peppar, vi har inte fått tillbaka resultatet än). Missade även två dagar på min VFU, men det var väl inte världskatastrof direkt så

Har inte heller varit ute och fotat det fina vårvädret. Så min stackars kamera ligger och skrotar inne i ett skåp. Får väl ta ut och rasta den lite i helgen antar jag. Skulle möjligen bli lite sol då så man får väl passa på.

Kan passa på att tacka alla för min födelsedag. Bra pressenter och god mat. Min cheesecake slår aldrig fel. Oj jag kanske måste göra en länk till receptet, världens godaste cheesecake men tänk på att den ska vara inne i frysen typ 8 timmar. Så det funkar inte att bara bli sugen på den helt plötsligt för då kan man få vänta ändå till natten innan man får smaka.
Recept!!!

Jaha men det här var väl lite allmänt om vad som har hänt den senaste månaden. Kan verkligen inte komma på nåt intressat mer som har hänt (inte för att det som har skrivit om nu tillhör världshistorien direkt).

Tjing

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är inte vår nu...Hur sjuk har du varit=)