onsdag 29 oktober 2008

Singoallas grotta

Idag bakade jag lite IGEN. Blev så himla sugen på rulltårta (se recept sedan tidigare) och var tvungen att förbereda lite inför pluggandet imorgon. Så nu blir det pensionärsfika imorgon :) Efter baket tittade solen fram och jag fick lite fotoabstinens. Hade läst om Singoallas grotta nyligen och insåg att det var ett bra tag sen jag var där så jag bestämde mig för att åka dit å fota lite innan alla löv hade försvunnit. Som vanligt var det skönt att komma ut lite i skogen, för det var verkligen ute i skogen. In the middle of nowhere. Men det var himla fint och vilken vy. Tydligen kunde man se 5 kyrkor eller något sådant, jag räknade inte. Men ett par hyfsade bilder blev det väl. Inte de bästa men det var skönt att komma ut lite i alla fall.






Gillar själv kortet på den ensamma gula Björken och självklart den vakra himmeln. Man kan ju inte klaga på hösten asså. Förutom att alla rötter blir jävligt hala och mobben hade jag glömt hemma så det var tur att balanssinnet var intakt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

var fan ligger singoallas grotta?

Anonym sa...

fina foton...=) växjö fotoklubb...what to say...har bara varit medlem sen september så än kan jag inte uttala mig....mer än att det är mycket snack om "gluggar" och diverse tekniska termer som jag inte riktigt bryr mig om ;-) men det är alltid trevligt att stödja en förening...