onsdag 29 oktober 2008

Ny kamera å bakning

I helgen var pojkarna här och bakade lite med mig. Eller hmmm ja det var väl mest Eide som bakade. Det var en riktig kalloribomb som han fick till i alla fall. Receptet hade jag hittat i lärarummet på skolan jag har haft min praktik på. Tackar Ylwa för det himla goda receptet. För gott var det och CHOKLADIGT :) sånt tycker jag om. Allt som är choklad med glass till är gott. Det kan aldrig bli för sött heller ;) Recepet var jäkligt långt å krångligt att skriva här så jag invigde min nya kamera med att ta ett kort på receptet och lägga in det här istället. Få se om det konceptet blir lyckat.

Klicka för recept

Nej det är ingen hög med bajs, utan kakan nertryckt i en bunke.



Ja en ny kamera har jag införskaffat mig. Insåg att systemkameran kan bli ganska jobbig att dra runt på när det är fest eller när man är på stan eller nåt. Så jag fick så snällt köpa loss mammas och pappas nya kamera som dem hade fått på köpet med sitt nya bredband. Det är en Sony Cybershot DSC-W120. Den kommer i många olika färger men min är i klassiskt silver, man vill ju inte sticka ut för mycket ;). En alldeles utmärkt kamera där man faktiskt inte är så låst trots att det är en kompaktkamera. Det enda som jag inte gillar är att jag inte fick med någon sladd till datorn. Men nu får jag användning för min multikortläsare i alla fall. Den fick komma ur sin plastbehållare idag.
Nu kan jag i alla fall begrava min gamla som tyvärr fick genomlida en plågsam död på en efterfest i Kalmar. Ser ut som att någon har satt klacken i displayen. Men är det någon som vill ha en bra kamera som kan ta kort men som man kan inte titta i displayen på så kan ni ju alltid kontakta mig. Tror jag får anordna en tävling om min bra:iga kamera.




Kicki på Waynes, första kortet med kameran.

Fotona i detta inlägg är alltså taget av min Sony kompaktkamera.

Inga kommentarer: