söndag 22 februari 2009

Fisk, fotomässa och klätterskor

Asså jag måste nog vara Sveriges sämsta bloggare, finns det inte en utmärkelse för det oxå. Min blogg uppdateras ju inte allt för ofta om man säger så. Det verkar som att det bara händer mig saker på helgen och tragiskt nog är det väl så. Fast jag vet inte, jag känner väl inget behov i att berätta om de små äventyren i livet (fast det är väl de som är bäst), som att jag i onsdags blev stoppad av polisen för att han tyckte att det gick lite för fort. Je je, han var trevlig och charmig å så länge han inte skriver ut böter till mig så får han gärna stanna mig fler gånger ;). Nä men jag tror att min brist på bloggande helt enkelt beror på min enorma lathet, å därmed basta.

Men i helgen har det ju hänt lite saker som vanligt. Har fått vara med om pimpelfiske för första gången i mitt liv och det var ju ganska skoj. Speciellt när det nappar som fan. Sen att det inte finns en chans i helvete att jag tänker röra de där slemmiga sakerna så länge de lever (och absolut inte ta dö på de) måste göra mig till Sverigens sämsta fiskare oxå haha. Jag å Theo lär väl aldrig bli några direkta storfiskare med tanke på att vi skriker typ lika högt när de spratlar :). Ja ja nu är Julesjön, Åbysjön, Omesbärgasjön (eller vad den nu kan tänkas heta), tömd på gäddor, förutom gamelgäddan som slet med sig krok och hela skiten. Men han kan man kanske hitta flytandes i sommar.

Första gäddan och jag tyckte att den var jättestor
Så här många gäddor har flyttat från sjön
Idag (söndag), åkte jag, pappa och Adde (lille storebror) till Göteborg för att gå på Fotomässan 2009. Och något jag har upptäckt med mässor är att man ska kolla INNAN man åka dit vad man är intresserad av att köpa och sen kolla upp på mässan vilket pris man kan få det för. Hade jag insett detta innan och fixat med pengar och grejer så hade jag nog kunnat tjäna ca 10 000 på den kameran och de grejorna som jag ville ha till. Ångrar faktiskt så här i efterhad att jag inte köpte mässkitet till Nikon som de sålde där dem hade några riktigt fina gluggar och blixtrar till halva priset. Men det tänker jag inte älta nu. Får väl vara som alla andra ärliga svenskar och jobba ihop min Nikon D300. Om några år kommer den ju vara totalt ute och inte så dyr, då kanske jag har råd ;).
Från mässan kom jag tomhänt men inte från Göteborg. Jag var ju "tvingad" till att spendera mitt presentkort på Femman Sport så jag köpte mig ett par nya klätterskor. De gamla var jag ju tvungen att lämna tillbaka eftersom fötterna bokstavligen blödde efter typ 10min. Så nu köpte jag ett par en halv storlek för stora och inte så avancerade. De är säkert på tok för stora men fan e är bekväma och det viktigaste är att jag klarar av att njuta medan jag klättrar. Så jag är nöjd.


Mina nya skor

Inga kommentarer: