onsdag 21 januari 2009

Vinterkräksjukan

Nu på fredag ska jag ÄNTLIGEN få åka iväg och åka skidor. Och jag ska inte bara till någon liten kulle i Norden utan till Frankrike, så jag ska ju inte bara åka skidor jag ska utomlands oxå. Jag ska besöka ett land jag aldrig varit i. Så mycket nytt och så mycket spännande. MEN..... då drabbas jag självklart av någonting nytt men inte lika spännande nämligen vinterkräksjukan. Jag som peppar peppar alltid ha sagt att jag inte kan bli magsjuk (är ju alltid magsjuk haha), får kräksjukornas Bentley. Satt på toa med en spann i mitt knä mellan typ halv ett på natten till kl 7 på morgonen. Vid 4 tiden var jag så utmattad och uttorkad att jag började krampa. Det var oxå något nytt och ganska så spännande. Det var speciellt armarna och fingrarna som drabbades så de löd mig knappt. Men jag lyckades ringa till sjukvårdsupplysningen i alla fall å det var tydligen inte så ovanligt att man fick sånna reaktioner och det lugnade ju lite i alla fall. Kan säga att man får en härlig ihållande och kronisk nack/huvudvärk efteråt oxå, vääääääääldigt välkomnande.

Så nu hänger min resa JÄÄÄÄÄÄVLIGT löst. Jag gör ALLT för att jag ska vara frisk till Fredag (eller så får jag göra som Emma sa, åka med ändå å låtsas som ingetting när alla ligger å spyr i kör).
Håll tummarna åt mig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om alla andra vill spy på sin resa så får dem göra det om dem vill!
Du har ju betalt för din resa, men du ska nog inte säga att det är ditt fel.:-)

Och jag har också vart i Frankrike och upplevt den franska kulturen.(Det betyder att jag åkt två km in i Frankrike tittat på västra sidan av en partikelaccelerator, åkt tillbaka och sett en vinodling genom bussfönstret.)

Anonym sa...

48 timmar efter sista kräkningen diarrén är det definitivt lugnt. Tro mig, jag kan det där efter att ha upplevt ca 15 kräksjukeperioder!!!! (och ändå har jag aldrig drabbats själv, hehehe!!)