onsdag 7 januari 2009

Pensionärslista

Jag har ju legat sjuk så här har ju inte hänt så mycket. Man är inte kaxig när man ligger i influensan så nästa år ska jag ta sprutan tror jag. Och med tanke på hur stor pensionärsvarning det är på att ta influensasprutan och hur ofta jag blir pikad över hur pensionärig jag är så har jag valt att sammanställa en lista över mina pensionärsdrag.
Listan är skapad av mig och mina åsikter så det finns säker någon som tycker att jag är mycket mindre eller mycket mer pensionärig av mig. Jag har gjort bedömningen med en skala 1-10p, där 10p är direkt pension. Listan är i oberoende ordning.
LISTAN:
* Jag manglar mina lakan............................10p
* Jag har världens största medicinskåp... 8p
* Jag bakar bullar å småkakor.................. 7p
* Blir själsligt glad över fika....................... 4p
* Har katt..................................................... 3p
* Virkar........................................................ 9p
* Bär ofta mitt hår i knut........................... 3p
* Löser korsord........................................... 6p
* Har ett stort pussel i lägenheten........... 8p

Just nu kommer jag inte på något mer, hade jätte många saker innan när jag funderade. Så är det något som saknas på min lista kan ni ju alltid skriva ner det.
Men jag kan ta mina pensionärs-egenheter så länge jag inte börjar gilla Carola eller prata om att det var bättre förr.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så farligt pensionärig är du inte, det är bara roligt att reta dig:-)

Ps: Det var bättre förr och fika är min hobby!

Anonym sa...

"Det va bättre förr"-kommentarer har vi hört dig säga.... hahaha

Du har världens största uppsättning julpynt

Du äger strykdukar!!!!!!!!!