söndag 1 mars 2009

Helgen bjöd på foto, fest och vasaloppsvaka

Nu i helgen var Frida "hemma" å hälsade på. Då blev det som vanligt fest och flärd :) Eller ja fredagen var lugn. Då blev det hemmakväll hos Erika med hemmagjord pizza, öl och spel. Tobias gjorde en grym upphämtning på Sista ordet och vann. På något sätt MÅSTE han har fuskat utan att vi andra såg honom. Lördagen blev lite vildare men även denna kväll innehöll öl och spel. Fast nu var vi för många för Sista ordet så vi körde hårt på Geni. Kul att även Fanny var med denna kvällen å vi får hoppas att det gick bra att plugga idag trots det lilla besöket på Grace. Annars blir nog tentan lidande imorgon, nädå jag tror att hon klarar det galant ändå.



Butt-shot

Innan festen på lördagen umgicks jag lite med min bror. Han gillar att köra rally med sin 4-hjulsdrivna bil så vi åkte ut till Notteryd för att fota lite. Vi såg otroligt proffsiga ut när vi kom gående med våra kameror, väskor och stativ. Å när vi skulle bege oss hem fick vi syn på de omtalade rådjuren, närmare bestämt 4st. Vi körde upp med bilen och först blev rådjuren lite fundersamma när vi kom men de stannade ändå kvar. det var inte förrän vi öppnade bildörrarna som de satte av i en väldig fart och det hjälpte inte att vi hade förberett våra kameror för vi hann inte med att ta en enda bild :P Men vi gick och satte oss vid skogskanten för att se om de skulle komma tillbaka och det gjorde faktiskt ett men mina röda jacka är ju inte det bästa att ha när man ska gömma sig för djur så rådjuret stack lika fort som det dök upp. Men jag lyckades i alla fall knäppa en bild av den. Vi satt kvar en stund till för att se om de kom tillbaka, vi hörde bocken skrika hela tiden men när ljudet försvann gav vi upp. Nä dit ska jag en annan dag, lite mer kammoflerad och med nåt att sitta på så att jag kan knäppa den där drömbilden. Men det var ju kul att få umgås lite med sin storebror, kul att vi alla syskon har hittat ett gemensamt intresse som är lite smalare än intresset för naturen.
Guldis
Ett nyfiket rådjur

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sjyst bild du lagt upp på dina vänner. Alla ser ut som dem är utvecklingsstörda. :-)

Anonym sa...

schyssta bakdelar! Särskilt den rosablommiga...