fredag 22 augusti 2008

Match: Hovshaga B - Åby/Tjureda

Ännu en trevlig seger i bagaget.

Idag spelade vi en mycket bra match och vann med 4-0. Stundtals i första halvlek var det ganska mycket tjongande och en röjig match, men allt eftersom tog vi över spelet mer och mer och Emelie, vår målvakt, fick sig en ganska trist match. Själv är jag nöjd med min insats, jag vågade ta för mig mer än vad jag brukar och det gav utdelning. Tyvärr missade jag nog intervall träningarna för efter typ 10-15min var jag helt död och gnällde mig till ett byte. Men efter en liten paus var jag inne igen. Fan nu får det vara slut på malandet i joggingspåret nu är det intervallträning som gäller. Jag gillar ju min possition på kanten att få servera lite inlägg och sånt men jag måste ju orka kubba där upp och ner som en jojo oxå. Skit samma det är vinst som räknades och det fixade vi idag, en vikten sån oxå.

Imorgon drar jag till fjällen. Ska vara ute i Sandsbro kl kvart i 8 och jag har typ inte packat ett dugg. Slängt ner några regnkläder å lite annat skräp så jag känner att jag börjar få lite panik. Kommer antingen att ta med mig på tok för mycket eller så kommer jag att glömma hälften. Tandborsten är ju ett klassiskt exempel där det alltid slutar med att jag behöver köpa en ny. det är ju visseligen bra för de säger ju att man ska byta tandborste var tredje månad eller nåt sånt. Det innebär att jag måste ut och resa vad tredje månad och det kan ju vara ganska trevligt. Nu kommer jag i alla fall ha det soligt, lugnt och rofyllt i några dagar. Hoppas på mycket fisk, ska ta kort på de innan jag släpper tillbaka de, ha ha får väl köpa en fryst och ta kort på om jag inte får några egna firrar.

Inga kommentarer: