torsdag 21 augusti 2008

Orientering

Igår var det orientering som gällde.

Jag och Eide tog oss ut till Alvesta för att visa de andra skogsmupparna vart skåpet ska stå :) Jag valde den medelsvåra banan som var typ 4km å Eide den medelsvåra som var typ 5km. Vi hade samma kontroller fram till typ kontroll 7 eller nåt så det blev att vi sprang ihop i början. Åh va bra det gick sen då, vi var vilse redan på första kontrollen. Sprang runt som irra höns ute på något kalhygge. Fan vad jag hatar alla skogsmaskiner som ska köra runt å förstöra alla stigar. Precis när jag var på väg att ge upp och tänkte bege mig tillbaka till stigen igen (som jag kanske skulle ha gjort 10min tidigare) så hittade vi den där #&%¤!/ kontrollen. Nu var det ju ingen tid att satsa på så vi tog till och med en sväng om Eides päron å sa hej. Snacka om bra tävlingsinstinkt. Men jag var i alla fall inte sämst av tjej-motionärerna så det får man väl vara nöjd med, men jag var väl över 10min efter min vanliga tid på den sträckan :P

Kom hem å tog ett bad efter att man kände sig lite skitig, kall å frusen. Sen bakade jag kakor, lite tantvarning att både bada å baka kakor men det var skönt och goda kakor så jag tar de tantpoängen :)

Snart stundar den sista fotbollsträningen innan jag drar till fjällen för lite fiske och lite bäverjakt. Ska försöka att använda min kamera flitigt. *längtar*!

Receptet på kolakakor:
100g margarin
1dl socker
1mask vaniljsocker
1mask sirap
1tsk bakpulver
2,5dl mjöl

Blanda allt i en skål (smöret bör vara rumstempererat).
Rulla ut tre fingertjocka längder och platta ut de på en plåt.
In i ugnen i 10min175 grader.
Skär bitar på snedden direkt när de kommit ur ugnen.

Inga kommentarer: