onsdag 17 december 2008

Jordskalv

Idag när jag, nyvaken eller inte ej insomnad snarare, låg å snurrade i min säng vid ca halv 7 hördes ett dovt muller och sen skakade hela min säng till. Jag trodde först att det var ett väldigt lågt flygande plan, men då brukar inte sängen skaka så mycket + att mullret snarare lät som åska än som ett plan. Och sen ser jag att Siri blir skit rädd och kubbar iväg. Jag går efter och ser att hon har gömt sig under soffan. Ut kommer hon med världens buskigaste svans och tittar sig oroligt omkring i lägenheten. Jag fattade inte heller vad som hade hänt tänkte att det var något som hade exploderat eller nåt. Gick in på datorn men ingen info än. Sen får man reda på att det var ett jordskalv som mätte 4,7 på Richtersskalan (snyggt stavat haha). Så nu tycker jag att jag är ganska tuff som har varit med om ett jordskalv men samtidigt måste jag erkänna att det var lite läskigt :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Själv märkte jag tyvärr ingenting. LÅg å sov (snoozade) i godan ro, en halvtimme innan jag började jobba. men några ljuslyktor hade åkt i golvet såg jag sen. cooolt!!!