söndag 7 december 2008

Lussebak

Ikväll har jag, Eddie och Eide bakat lussebullar. Fan vad stolt man är över att ha kompisar som är så bra på att baka (eller inte). Jodå de blev jätte fina och faktiskt väldigt goda. Grabbarna har dock inte insett att man inte kan baka en 2kg stor lussekatt i form av en bulle samtigt som man försöker baka normala lussekatter. De behöver lite olika tid i ugnen: Men vi fixade en plåt med de feta bullarna och en med lite mer normala. Huvudsaken är ju faktiskt att de är goda oavsett om de är formade till bajskorvar eller kanelflätaor.



Det är lite sent så jag orkar inte sitta och skriva av receptet men jag lägger upp en bild av det så får jag hoppas att ni ser vad som står, för det var nämligen ett väldigt väldigt gott recept.


1 kommentar:

Anonym sa...

jaha! När ska vi baka julgodis då?? Jag vill göra snoppformade kolor...