onsdag 17 december 2008

Julgranen är huggen

Nu börjar julen närma sig. Imorgon (tekniskt sett idag) ska det stor stökas, granen ska upp och det ska pyntas som jag har sagt så länge att jag ska göra. Granen är i alla fall huggen nu och det var ju kul att för första gången få ha en egenhuggt gran, den kommer säkert att bli jätte tjusig. Men jag hade ju ett måtto när jag var ute och högg den "inget kan vara sämre än förra årets gran". Men den är i alla fall jätte fin som ni ser på bilden, och man får väl tacka Eidevågs för granen eftersom den är huggen på deras mark.

Vill poängtera att jag uppdaterar ett par bilder från mormors 91 års kalas eftersom jag glömde kameran i Sandsbro. I kameran fanns det ju de extremt viktiga bilderna från kakbordet. Mamma var noga med att jag fick med en närbild på de Finska pinnarna eftersom hon inte bakat småkakor på så länge och var extra nöjd med just de Finska pinnarna. Och ja de var väldigt goda.

Inga kommentarer: