måndag 3 november 2008

Fridas flytt till Göteborg

Helgen har förutom visit från släkten spenderas med att flytta Frida till Göteborg. Känns lite konstigt men allt kommer att bra och Frida har en kanon lägenhet i Göteborg. Alltid bra med en övernattningslägenhet i Göteborg, eller hur ;)?
Frida var ju välorganiserad som vanligt (för de som inte förstår ironi så var detta ironiskt) så i fredags blev det en massa packande och flyttande. Det var jag, Kicki, Jenny och två festglada killar från Fridas numer gamla jobb. Killarna var verkligen till stor hjälp :P ölförrådet blev i alla fall lite lättare. Men men jag fick ratta runt i en liten lastbil så jag var nöjd vilket som. Jag dumpade tjejerna lite senare framåt kvällen för att åka å hälsa på lite släkt och runt midnatt fick jag det efterlängtade telefonsamtalet som betydde att jag skulle hämta lastbilen och köra ut den till mamma och pappa. Fida fick avsluta sin Växjö visit som den påbörjades, på min soffa.

Johan på blixvisit. Lastflaket var VÄLDIGT skoj.

På lördagsmorgon lämnade flyttlasset Växjö och styrde mot Götet. "De é la gött dé"!!! Efter 4h rattade jag vant in lastbilen mellan ett buskage och en vägskylt och Frida var äntligen hemma. Sen blev det avlastning och som tur var hade Frida hjälp av två starka brudar (jag och Jenny). Under tiden fick hon även hjälp av en stark grabb, Elliot typ 1år. Fridas lotsas syrra Elin och hennes lilla goding kom och hälsade frida välkommen. Men 1,5h senare var i alla fall släpet tömt och lämpligt nog ;) dök den andra halvan flytthjälp upp. Då kom Kicki och Erika som hade tagit tåget upp. Så nu började evighetssysslan med att packa upp allt ur de mycket välorganiserade lådorna av "lite blandat småskräp" och "lite blandat småskit".


Ooragiserat kaos Fridas porrvägg

På kvällen fick vi några välförkänta glas rödtjut och falafellrulle. GOTT!


På spårvagnen, vart tog Jenny vägen?!

Söndagen skulle bli den stora shoppingdagen. Men jag är student och har inga pengar att shoppa för fast vi var i Göteborg, så jag njöt mest av det vackra vädret. Dock passade jag på att införskaffa mig ett par klätterdojor. Sparade några 100 genom att köpa de på rea, dock undra jag om jag har gjort rätt. Skorna gör så jävla ont att jag vill lipa och tårna börja blöda efter typ 5min men enligt försäljarna skulle de vara så och det tog ett tag innan man hade vant sig. Fine, de kunde ju lika väl sålt ett par skor som kostar dubbel så mycket så jag litar på de. Dock läste jag på internet senare att dessa skor inte rekomenderades till nybörjare och det kan jag förstå eftersom de avskräcker en från klättrandet. Det gör helt enkelt för ont. Men nu är i alla fall första stenen till en komplett utrustning lagd :) wwwwiiiiiieeeee!!! Kan inte vänta till nästa vår när man kan ge sig ut och klättra.
Brudarna - Kicki i Göteborg Världens obekvämaste skor :P

1 kommentar:

Anonym sa...

tjänat några pengar på din blogg än? hehehe