fredag 21 november 2008

Longboard

Ska upp tidigt imorgon och hämta Isak ute i Öjaby så jag borde väl gå och lägga mig nu men jag mäste bara skriva om dagen som har varit.
Har haft en underbar dag. Vaknade och såg ut att det var både snö och sol, mitt favoritväder. Åkte till Emma i Ljungby, var min tur att hälsa på henne :) Och vi inledde vår dag med den perfekta snö och solfikan, hembakta chokladbollar *mumma*. Fattades bara att man satt i sitt underställ och väntade på att få knäppa på sig sina skidor. Sen skulle vi laga mat (eller ja jag skulle hacka grönsaker och svara "jag vet inte" på Emmas alla matfrågor). Det blev en väldigt väldigt varm grönsakspaj. God men mättande (vaddå chokladbollar tar väl ingen plats i magen).
Istället för att knäppa på oss skidorna så tog vi Emmas och Rickards longboards under armen och begav oss av för att ta lite sköna actionbilder när vi susar fram på brädorna *haha hoho hihi*. Förresten så kan jag utnämna Emma till "Kaxigast i Ljungby". Hon vann det priset idag efter att hon satt en liten stackars utasatt fjortis på plats. Ett gäng kids (grabbar i 14-års åldern) kom och gick förbi oss. En kille sa till Emma att han oxå hade en skateboard, varpå Emma sa "synd bara att detta är en longboard då". Haha hel rätt och det tyckte hans polare oxå. Men vi som känner Emma vet ju att hon djupt djupt nere har en liten kaxig 14:is gömd, eller INTE.

Aja hur som helst fick vi ju en del grymma actionbilder i solnedgången (nä det får bli skärpning med dessa bilder asså). Ett bättre objektiv och en bättre kamera skulle kunna bidra lite, men framför allt måste jag få ihop lite kompositioner :P


Inga kommentarer: