fredag 28 november 2008

Mysfredag

Idag har det varit mysfredag. Började dagen med att sova, gött.... Sen tog jag ett lugnt varv på stan med Erika och vi käkade Sushi och grejer. Det var mysigt. Tyvärr blev det inga julklappar för min del, men jag måste ha lite tid att fundera och det är ju faktiskt ingen riktig jul om man inte känner den där paniken ett par dagar
innan då man inser att man skulle käkat lite mindre Lussebullar och köpt julklappar istället. Sen bar det hem till mor och far för lite
bak och mys med familjen Åby. Theo är helt tokig i kojor så vi var ju bara tvungen att bygga en koja medan
degen jäste. Och både Theo och jag var överrens om att det var den mysigaste koja vi någonsin byggt, det var vår egna fjällstuga.



Vi fick faktiskt lite bak gjort oxå, det blev lussebullar och pepparkakor. Tyvärr har jag inget recept här nu, hmmmm fan det skulle man ju ha skaffat fram. Jaha det får bli en uppdatering med det på söndag. Vi kunde konstatera att farfar och Melvin tyckte att det var godare att käka russin och pepparkaksdeg än att baka med de. Som tur varfanns det ett russinpaket kvar så att vi fick några till lussebullarna.







När vi hade bakat färdigt satt vi framför brasan och drack glögg och käkade pepparkakor och lussebullar. Julstämningen närmade sig med stormsteg och nu kan jag inte vänta på att ha julbak hemma hos mig och slänga upp allt glitter och krimskrams som jag har. Måste bara ut och hugga en RIKTIG gran i år och inte någon skabbig jävla topp som förra året.




Nähä nu måste jag sussa, om några timmar ska jag upp och ta tåget till Sara. Ska hälsa på henne bara över lördagen. Ska oxå bli mysigt. Vilken liten mysig helg jag kommer att ha :)

Inga kommentarer: